بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 5 تير 1400 در ساعت 16 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

گریس پمپ سطلی بادی وسیله ایست جهت انتقال گریس در مخازن کمتر از 185 کیلوگرم.

به عبارت دیگر هر گاه حجم استفاده ی گریس در ابعاد کوچکتر از 185 کیلوگرم باشد از گریس پمپ سطلی بادی استفاده میشود. گریس پمپ های سطلی بادی فشار قوی میباشند و در ابعاد استاندارد 12 تا 20 کیلوگرم و 50 کیلوگرم موجود میباشند.

استفاده از گریس پمپ سطلی بادی فشار قوی عموما در گریس های خاص و یا گران قیمت و یا در هنگامیکه مصرف گریس پائین میباشد بسیار رایج است.

جهت مخازن استاندارد این گریس پمپ های سطلی بادی ، درپوش بشکه و صفحه هادی گریس نیز موجود میباشد.

پکیج گریس پمپ سطلی بادی شامل گریس پمپ فشار قوی، مخزن گریس استاندارد 12 تا 20 کیلو و 50 کیلوگرمی، درپوش بشکه، صفحه هادی گریس و تفنگی گریس به همراه متراژ مورد نیاز شیلنگ فشار قوی میباشد.

کارشناسان فنی ابزارلوب آماده ی پاسخگوئی به همه ی سوالات فنی شما در زمینه ی روانکاری میباشند.

نحوه ی راه اندازی گریس پمپ بادی سطلی:

جهت راه اندازی انواع گریس پمپ های سطلی بادی میتوان از روشهای زیر استفاده نمود:

با توجه به استاندارد بودن بشکه های گریس در دنیا، گریس ها در بشکه های 18 و 50 و 185 کیلویی بسته بندی می شوند و برای استفاده ی کامل از این گریسها فقط کافیست درب بشکه ی گریس را برداشته و ابتدا صفحه ی هادی گریس را روی گریس قرار داد. جهت قرار دادن صفحه هادی گریس یا follower pate باید حتما لبه های لاستیکی follower pate به دورتادور بشکه چسبیده باشد در غیر اینصورت توده های هوا وارد گریس شده و باعث عدم پمپ شدن گریس می شود. بنابراین پس از اطمینان از قرارگیری درست follower pate بر روی گریس، باید درب بشکه را روی بشکه گریس قرار داد. و پیچ های درب بشکه را سفت نمود. نکته ی مهم قرارگیری هم راستای درب بشکه و follower pate میباشد. سپس گریس پمپ را از مرکز درب بشکه و follower عبور داد تا به انتهای بشکه ی گریس برسد و مهره ی قفل کن گریس پمپ را سفت نمود تا در ضربات ناشی از کارکرد گریس پمپ باعث جابه جائی گریس پمپ نگردد.

در صورت خالی کردن گریس از یک مخزن بزرگتر به یک مخزن کوچکتر به وسیله ی دست باعث ایجاد توده های هوای بسیار زیاد بین لایه های گریس می شود و باعث می شود جریان خروجی گریس به صورت منقطع خارج گردد.

در صورت وقوع این حالت کافیست درب بشکه و گریس پمپ را خارج و صفحه هادی گریس را بر روی گریس فشار داد تا توده های هوا از سوراخ محل قرار گیری گریس پمپ خارج گردند و سپس مجدد گریس پمپ و درب بشکه را قرار داد.

در صورت عدم استفاده ی طولانی مدت بهتر است پس از بسته شدن تفنگی گریس فشار هوا از روی پمپ برداشته و مسیر گریس خالی گردد تا گریس در سرویس برای مدت طولانی قرار نگیرد چون باعث استهلاک شدید گریس پمپ می گردد. استفاده از گریس تمیز و واحد مراقبت هوا توصیه های عمومی جهت کارکرد طولانی و بهتر گریس پمپ بادیست. 

جهت مشاهده انواع گریس پمپ بادی کلیک کنید.

 جهت مشاهده انواع گریس پمپ کلیک کنید.

لعیایی : لعیایی
5 0
گاری جداگانه هم دارید؟
مدیریت : پاسخ
5 0
سیستم روانکاری به صورت یکپارچه می باشد.
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
9 / 10
از 67 کاربر